De nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988, artikel 119 en 130 bis en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie op het wegverkeer en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 betreffende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald en latere wijzigingen.
Het besluit van de Vlaamse regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het gemeentedecreet van 15 juli 2005 en latere wijzigingen.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens en latere wijzigingen.
De ministeriële omzendbrief van 24 april 2003 betreffende het voorbehouden van parkeerplaatsen voor personen met een handicap.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 van de Vlaamse minister van mobiliteit, sociale economie en gelijke kansen.
Het standaardbestek 250 voor de wegenbouw, hoofdstuk X.
Het signalisatieplan zonaal verbod toegang voor bestuurders van voertuigen bestemd of gebruikt voor het vervoer van zaken dorpskern Nevele, opgemaakt door de dienst mobiliteit.
Bij openstelling van de omleidingsweg Ter Mote zal het doorgaand zwaar verkeer geweerd worden uit de dorpskern van Nevele. Plaatselijke belevering blijft uiteraard wel altijd mogelijk. Concreet wordt het bestaande zonaal verbod toegang voor bestuurders van voertuigen bestemd of gebruikt voor het vervoer van zaken dat momenteel van kracht is in Kerrebroek (= als bijlage in signalisatieplan de roze omkadering), uitgebreid om ook de dorpskern van Nevele te omvatten.
Artikel 1
Invoer van een zonaal verbod toegang voor bestuurders van voertuigen bestemd of gebruikt voor het vervoer van zaken waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan 3,5 ton, uitgezonderd plaatselijk verkeer, in de dorpskern te Nevele.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis gebracht van de weggebruikers door de zonale verkeersborden ZC23 met opschrift + 3,5t uitgezonderd plaatselijk verkeer (= begin reglementering aan elke toegang tot de zone) en de zonale verkeersborden ZC23/ met opschrift + 3,5t uitgezonderd plaatselijk verkeer (= einde reglementering aan elke uitgang van de zone) ter hoogte van onderstaande locaties:
Artikel 2
De verkeersmaatregel uit artikel 1 wordt vervolgens op afstand ter kennis gebracht van de weggebruikers door het plaatsen van een zonaal verkeersbord ZC23 ‘+3,5t’ met opschrift uitgezonderd plaatselijk verkeer en een blauw onderbord type GIa. Zodat de weggebruiker de mogelijkheid heeft om een alternatieve reisweg te kiezen.
Deze signalisatie wordt geplaatst:
Artikel 3
Naast het overmaken aan de Vlaamse Overheid wordt tevens een afschrift van dit besluit gestuurd naar:
• De griffie van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Gent.
• De griffie van de Politierechtbank te Gent.
• De lokale politie, directie operaties, afdeling verkeer.
• De stedelijke technische dienst.
• De provincie Oost-Vlaanderen
Artikel 4
Dit besluit wordt in uitvoering van artikel 285§1 van het decreet lokaal bestuur bekend gemaakt via de lijst van de besluiten van de gemeenteraad op de webtoepassing van de stad.