Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikelen 40 en 41 over de bevoegdheden van de gemeenteraad.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie op het wegverkeer en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 betreffende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald en latere wijzigingen.
Het besluit van de Vlaamse regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens en latere wijzigingen.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 van de Vlaamse minister van mobiliteit, sociale economie en gelijke kansen.
Het standaardbestek 250 voor de wegenbouw, hoofdstuk X.
Het algemeen politiereglement Deinze-Zulte-Lievegem goedgekeurd 20 februari 2020.
Het e-mailverkeer tussen dienst mobiliteit stad Deinze en Departement mobiliteit provincie Oost-Vlaanderen met onderwerp: RE: Offerte bijkomende werken Fietspad Beekstraat Karrestraat.
Het grondplan ontworpen toestand, opgemaakt door de provincie Oost-Vlaanderen op 14 oktober 2020.
Voor de veiligheid van de weggebruikers dringen zich bijzondere maatregelen op.
Artikel 1
In de Karrestraat is het verboden toegang, voor iedere bestuurder, uitgezonderd voor diensten en aangelanden alsook voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A en speed pedelecs.
De verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de hiernavolgende verkeerssignalisatie:
De verkeersborden worden geplaatst conform het grondplan ontworpen toestand, opgemaakt door de provincie Oost-Vlaanderen op 14 oktober 2020.
Artikel 2
De Karrestraat takt als zijstraat aan op de voorrangsweg Wallebeekstraat.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de hierna vermelde verkeerssignalisatie:
Er wordt tevens een dwarsstreep, door witte driehoeken, zoals is voorzien in artikel 76.2 van het Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, aangebracht haaks op de rand van de rijbaan waar de bestuurders zo nodig moeten stoppen en voorrang verlenen ingevolge het verkeersbord B1.
Het verkeersbord en de markering worden voorzien conform het grondplan ontworpen toestand, opgemaakt door de provincie Oost-Vlaanderen op 14 oktober 2020.
Artikel 3
Naast het overmaken aan de Vlaamse Overheid wordt tevens een afschrift van dit besluit gestuurd naar :
Artikel 4
Dit besluit en de inhoud ervan wordt bekendgemaakt op de webtoepassing van de stad. De toezichthoudende overheid wordt op de hoogte gebracht van de bekendmaking (artikel 286 § 1 en artikel 287 en artikel 330 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017).