Terug
Gepubliceerd op 30/01/2024

Besluit  gemeenteraad

do 25/01/2024 - 19:30

Belasting op de afgifte van administratieve stukken door de dienst burgerzaken - wijziging

Aanwezig: Tess Minnens, voorzitter van de gemeenteraad
Jan Vermeulen, burgemeester
Johan Cornelis, Rutger De Reu, Conny De Spiegelaere, Bruno Dhaenens, Bart Van Thuyne, Filip Vervaeke, Sofie D'hondt, Nathalie Lambrecht, schepenen
Marleen Vanlerberghe, schepen, voorzitter BCSD
Annick Verstraete, Eric Van Huffel, Marc De Schrijver, Annie Mervillie, Freija Dhondt, Paul Soetaert, Hans Martens, Gunnar Claeys, Stephanie Debeurme, Matthias Neirynck, Olaf Evrard, Nadia Sucaet, Jan Pauwels, Bart Vermaercke, Alexander Adams, Carline De Paepe, Kristof Van den Berghe, Peter De Maertelaere, Peter Parmentier, Els Baart, gemeenteraadsleden
Sylvie Claeys, waarnemend gemeenteraadslid
Stefanie De Vlieger, algemeen directeur
Verontschuldigd: Sören Van de Moortele, Eva Martens, Ortwin Depoortere, gemeenteraadsleden
Afwezig: Sabine Vermeulen, gemeenteraadslid
Regelgeving

De gecoördineerde grondwet van 17 februari 1994, artikel 173 over de invoering van een belasting.

Het decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen, gewijzigd bij decreten van 28 mei 2010 en 17 februari 2012 en het decreet programmadecreet bij de begroting 2020 van 20 december 2019.

Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, gewijzigd door het decreet van 8 mei 2018, artikel 40 en 41, 14° over de belastingbevoegdheid van de gemeenteraad.

Het ministerieel besluit van 15 maart 2013 tot vaststelling van het tarief van de vergoedingen ten laste van de gemeenten voor de uitreiking van de elektronische identiteitskaarten voor Belgen, de elektronische identiteitsdocumenten voor Belgische kinderen onder de twaalf jaar, de elektronische kaarten en elektronische verblijfsdocumenten, afgeleverd aan vreemde onderdanen, en de biometrische kaarten en biometrische verblijfstitels, afgeleverd aan vreemde onderdanen van derde landen, laatst gewijzigd bij ministerieel besluit van 5 juli 2022.

De omzendbrief van 12 september 2017 (III/3177590) van de FOD Binnenlandse Zaken betreffende ministerieel besluit van 15 maart 2013 tot vaststelling van het tarief van de vergoedingen ten laste van de gemeenten voor de uitreiking van de elektronische identiteitskaarten voor Belgen, de elektronische identiteitsdocumenten voor Belgische kinderen onder de twaalf jaar, de elektronische kaarten en elektronische verblijfsdocumenten, afgeleverd aan vreemde onderdanen, en de biometrische kaarten en biometrische verblijfstitels, afgeleverd aan vreemde onderdanen van derde landen.

De omzendbrief van 22 februari 2021 van de FOD Binnenlandse Zaken - Algemene Directie Instellingen en Bevolking - betreffende de nieuwe versie Belpic en contactchip.

De omzendbrief van 26 april 2021 van de FOD Binnenlandse Zaken - Algemene Directie Instellingen en Bevolking - over identiteitskaarten met een geldigheidsduur beperkt tot 1 jaar - tijdelijke onmogelijkheid om vingerafdrukken te geven. 

De omzendbrief van 4 mei 2021 van de FOD Binnenlandse Zaken - Directoraat-generaal Vreemdelingendienst - over de modernisering van de elektronische kaarten die worden afgegeven aan vreemdelingen die legaal in het Rijk verblijven.

De omzendbrief van 7 mei 2021 van de FOD Binnenlandse Zaken - Algemene Directie Instellingen en Bevolking - over de veralgemening vernieuwde Kids-ID.

De omzendbrief van 23 augustus 2021 van de FOD Binnenlandse Zaken - Algemene Directie Vreemdelingenzaken - over de modernisering van de elektronische kaarten afgegeven aan de vreemdelingen die legaal op het grondgebied van het Rijk verblijven. 

De omzendbrief van 29 oktober 2021 van de FOD Binnenlandse Zaken - Algemene Directie Instellingen en Bevolking - over het tarief van de vergoedingen ten laste van de gemeenten voor de uitreiking van de elektronische identiteitskaarten en -documenten vanaf 1 januari 2022. 

De omzendbrief van 6 december 2021 van de FOD Binnenlandse Zaken - Algemene Directie Instellingen en Bevolking - over het tarief van de vergoedingen ten laste van de gemeenten voor de uitreiking van de elektronische identiteitskaarten en -documenten vanaf 1 januari 2022 - overzicht van de verschillende kaarttypes.

De omzendbrief van 7 januari 2022 van de FOD Binnenlandse Zaken - Algemene Directie Identiteit en Burgerzaken - over het tarief van de vergoedingen ten laste van de gemeenten voor de uitreiking van de elektronische identiteitskaarten en -documenten vanaf 1 januari 2022 - Tabel met de verschillende kaarttypes en overeenkomstige tarieven. 

De omzendbrief van 6 november 2023 van de FOD Binnenlandse Zaken - Algemene Directie Identiteit en Burgerzaken - over het tarief van de vergoedingen ten laste van de gemeenten voor de uitreiking van de elektronische identiteitskaarten en -documenten vanaf 1 januari 2024 - Tabel met de verschillende kaarttypes en overeenkomstige tarieven. 

De omzendbrief van 7 december 2023 van de FOD Binnenlandse Zaken - Algemene Directie Identiteit en Burgerzaken - over de implementatie elektronische verblijfsdocumenten voor vreemdelingen jonger dan 12 jaar. 

De omzendbrief van 8 december 2023 van de FOD Binnenlandse Zaken - Algemene Directie Identiteit en Burgerzaken - over de implementatie elektronische verblijfsdocumenten voor vreemdelingen jonger dan 12 jaar. 

De omzendbrief van 26 november 2013 van de FOD Mobiliteit en Vervoer waarbij wordt meegedeeld dat de federale retributie voor het afleveren van een internationaal rijbewijs wordt vastgesteld op 16 euro en de gemeenten de mogelijkheid wordt geboden bovenop dit bedrag een gemeentetaks te heffen.

Bijlagen

Het gemeenteraadsbesluit van 27 januari 2022 over de belasting op afgifte van administratieve documenten, afgeleverd door de dienst burgerzaken.

Tabel tarieven van toepassing vanaf 01 februari 2024.

Motivering

Tot eind 2023 kregen vreemdelingen jonger dan 12 jaar op uitdrukkelijk verzoek van de ouders een papieren identiteitsbewijs.  Voor dit identiteitsbewijs werd in het reglement van 27 januari 2022 een belastingtarief vastgesteld van 1,50 euro. Als gevolg van de opeenvolgende moderniseringsprojecten in verband met de identiteitskaarten en verblijfsdocumenten voor vreemdelingen kunnen vanaf 15 januari 2024 voor de vreemdelingen jonger dan 12 jaar enkel nog elektronische verblijfsdocumenten aangevraagd worden.

De kostprijs die de overheid aanrekent voor deze elektronische identiteits- en verblijfsdocumenten ligt in lijn met deze voor Belgen en vreemdelingen vanaf 12 jaar. Specifiek voor de groep identiteits- en verblijfsdocumenten voor vreemdelingen jonger dan 12 jaar is het nodig het belastingreglement aan te passen.  Om het aantal verschillende tarieven zoveel mogelijk te beperken worden de tarieven voor de documenten voor vreemdelingen jonger dan 12 jaar afgestemd op deze die van toepassing zijn op de documenten voor Belgen en vreemdelingen vanaf 12 jaar. 

De financiële toestand van de stad Deinze rechtvaardigt de invoering van alle rendabele belastingen.

Financiële impact

De ontvangst van deze beslissing zal geboekt worden op:

 meerjarenplan 2020-2025

 Exploitatie

 jaar

 2024-2025

 beleidsitem

 002000 – Fiscale aangelegenheden

 algemene rekening

 731510 - Belasting op de afgifte van identiteitskaarten

 731520 - Belasting op afgifte van reispassen

 731530 - Belasting op afgifte rijbewijzen

 actie

 geen

 krediet

 toereikend

Reglementen

Periode

Artikel 1
Voor de aanslagjaren 2024 tot en met 2025 wordt een contantbelasting geheven op de afgifte van administratieve documenten, afgeleverd door de dienst burgerzaken.

Belastingschuldige - belastingplichtige

Artikel 2
De belasting is ten laste van de personen of instellingen die het administratieve document aanvragen. 

Tarieven

Artikel 3
De belasting wordt vastgesteld op:

 1. Elektronische kaarten en verblijfsdocumenten voor vreemdelingen zoals:

  • A: tijdelijk verblijf (verblijfstitel beperkt verblijf) - geldig volgens duur toegekende machtiging
  • B: onbeperkt verblijf (verblijfstitel onbeperkt verblijf) - 5 jaar geldig
  • H: Europese blauwe kaart (blauwe Europese kaart) - geldig volgens duur arbeidsvergunning
  • I: ICT (verblijfstitel voor niet-EU onderdaan) - geldig voor de duur van de arbeidstoelating (inwerkingtreding nog te bepalen)
  • J: Mobile ICT (verblijfstitel voor niet-EU onderdaan) - geldig voor de duur van de arbeidstoelating (inwerkingtreding nog te bepalen)
  • K: vestiging (vestigingsvergunning vreemdeling) - 10 jaar geldig
  • L: langdurig ingezetene EU (verblijfsvergunning van EU-langdurig ingezetene) - 10 jaar geldig
  • EU : inschrijving - art 8 RL 2004/38/EG (verblijfsdocument onderdaan EU-lidstaat) - 5 jaar geldig
  • EU+: duurzaam verblijf - art 19 RL 2004/38/EG (verblijfsdocment onderdaan EU-lidstaat) - 5 jaar geldig (wordt 10 jaar in de loop van 2022)
  • F: familielid EU art 10 RL 2004/38/EG (verblijfskaart van familielid van een burger van de Unie) - 5 jaar geldig
  • F+: familielid EU art. 10 RL 2004/38/EG  (duurzame verblijfskaart van familielid van een burger van de Unie) - 10 jaar geldig
  • N: art 50 VEU-grensarbeider (kaart voor klein grensverkeer voor begunstigden van het terugtrekkingsakkoord/ Brexit-klein grensverkeer)
  • M: art 50 VEU (verblijfskaart voor begunstigden van het terugtrekkingsakkoord/ Brexit-verblijf) - 5 jaar geldig
  • M: art 50 VEU (duurzame verblijfskaart voor begunstigden van het terugtrekkingsakkoord/ Brexit-duurzaam verblijf) - 10 jaar geldig

 1.1. Gewone procedure - vanaf 12 jaar

1.1.1. EU-/EU+/F-/F+-/M-Brexit verblijf-/M-Brexit duurzaam verblijf-/N-kaarten

  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde, verhoogd met 6,30 euro belasting. 
1.1.2. A-/B-/H-/I-/J-/K-/L-kaarten
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, verhoogd met 5,80 euro belasting. 
1.2. Gewone procedure - jonger dan 12 jaar

1.2.1. EU-/EU+/F-/F+-/M-Brexit duurzaam verblijf-kaarten
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, verhoogd met 0,30 euro belasting. 
1.2.2. A-/B-/K-/L-kaarten
 
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, verhoogd met 0,30 euro belasting
 
1.3. Spoedprocedure met levering kaart en PIN/PUK op de gemeente (D+1) - jonger dan 12 jaar
 
1.3.1.  EU-/EU+-/F-/F+-/M-Brexit verblijf/M-Brexit duurzaam verblijf-/N-kaarten
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, verhoogd met 8,10 euro belasting. 
1.3.2. A-/B-/H-/I-/J-/K-/L-kaarten
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, verhoogd met 10,10 euro belasting. 
1.4. Spoedprocedure met levering kaart en PIN/PUK op de gemeente (D+1) - vanaf 12 jaar - alle identiteits- en verblijfsdocumenten voor vreemdelingen  
 
  • Kostprijs zals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, verhoogd met 10,10 euro belasting. 
 
2. Attest immatriculatie voor vreemdelingen (oranje kaart) vanaf de leeftijd van 12 jaar 
  • Eerste kaart en duplicaat(verlies/diefstal) - belasting: 2,00 euro
  • Vervanging bij verlenging: gratis
3. Elektronische identiteitskaart voor Belgen vanaf de leeftijd van 12 jaar
  • ingeschreven in het bevolkingsregister van Deinze
          of
  • afgeschreven naar het buitenland en ingeschreven in het consulair bevolkingsregister
    • met Deinze als laatste gemeente van inschrijving in België
    • of geboren in Deinze indien nooit in België gewoond
    • of Deinze gekozen als plaats van aanvraag indien evenmin geboren in België
3.1. Gewone procedure
  • Kaart geldig voor gewone termijn of beperkt tot 1 jaar wegens tijdelijke onmogelijkheid om vingerafdrukken te geven. 
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, verhoogd met 6,30 euro belasting. 
3.2. Spoedprocedure met levering kaart en PIN/PUK op de gemeente (D+1)
  • Kaart geldig voor gewone termijn of beperkt tot 1 jaar wegens tijdelijke onmogelijkheid om vingerafdrukken te geven 
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, verhoogd met 10,10 euro belasting.
3.3. Spoedprocedure - gecentraliseerde levering kaart en PIN/PUK bij FOD Binnenlandse Zaken - Brussel
  • Kaart geldig voor gewone termijn of beperkt tot 1 jaar wegens tijdelijke onmogelijkheid om vingerafdrukken te geven. 
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, verhoogd met 6,90 euro belasting.
4. Elektronische identiteitskaart voor Belgische kinderen onder de 12 jaar (Kids-ID)
  • ingeschreven in het bevolkingsregister van Deinze
          of
  • afgeschreven naar het buitenland en ingeschreven in het consulair bevolkingsregister
    • met Deinze als laatste gemeente van inschrijving in België
    • of geboren in Deinze indien nooit in België gewoond
    • of Deinze gekozen als plaats van aanvraag indien evenmin geboren in België

4.1. Gewone procedure

  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, verhoogd met 0,30 euro belasting. 
4.2. Spoedprocedure met levering kaart en PIN/PUK op de gemeente (D+1)
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, verhoogd met 8,10 euro belasting.
4.3. Spoedprocedure - gecentraliseerde levering levering kaart en PIN/PUK bij FOD Binnenlandse Zaken - Brussel
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, verhoogd met 5,60 euro belasting.
5. Rijbewijs - bankkaartmodel
 
5.1. Voorlopig rijbewijs - 12, 18, 36 maanden/Model 3 
 
Eerste voorlopig rijbewijs - duplicaat - verandering van model
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, verhoogd met 4,00 belasting. 
5.2. Rijbewijs 
 
Eerste rijbewijs - duplicaat - omwisseling
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, verhoogd met 5,00 euro belasting.
6. Internationaal rijbewijs
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, verhoogd met 5,00 euro belasting.
7. Paspoort voor Belg ingeschreven in de gemeente of afgeschreven naar het buitenland en ingeschreven in de consulaire registers

7.1. Gewone procedure (32 blz.)
 
7.1.1. Minderjarige
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, in voorkomend geval aangevuld met een consulaire taks, verhoogd met 0,00 euro belasting. 
7.1.2. Meerderjarige
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, in voorkomend geval aangevuld met een consulaire taks, verhoogd met 8,00 euro belasting.
7.2. Spoedprocedure - 32 of 64 blz.)
 
7.2.1. Minderjarige
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, in voorkomend geval aangevuld met een consulaire taks, verhoogd met 0,00 euro belasting. 
7.2.2. Meerderjarige
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, in voorkomend geval aangevuld met een consulaire taks, verhoogd met 10,00 euro belasting.
 
7.3. Superdringende procedure (levering binnen de 4u30 na het indienen van de aanvraag aan het loket van de FOD Buitenlandse Zaken - Koloniënstraat, Brussel) - 32 of 64 blz. 
 
7.3.1. Minderjarige
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, in voorkomend geval aangevuld met een consulaire taks, verhoogd met 0,00 euro belasting. 
7.3.2. Meerderjarige
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, in voorkomend geval aangevuld met een consulaire taks, verhoogd met 10,00 euro belasting. 
8. Reisdocument voor
  • vreemdeling ingeschreven in de gemeente die geniet van een verblijfsrecht voor onbepaalde duur
  • erkende vluchteling en staatloze
8.1. Gewone procedure
 
8.1.1. Minderjarige
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, in voorkomend geval aangevuld met een consulaire taks, verhoogd met 0,00 euro belasting.
8.1.2. Meerderjarige
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, in voorkomend geval aangevuld met een consulaire taks, verhoogd met 8,00 euro belasting. 
8.2. Spoedprocedure (32 en 64 blz)
 
8.2.1. Minderjarige
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, in voorkomend geval aangevuld met een consulaire taks, verhoogd met 0,00 euro belasting. 
8.2.2. Meerderjarige
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, in voorkomend geval aangevuld met een consulaire taks, verhoogd met 10,00 euro belasting. 
8.3. Superdringende procedure (levering binnen de 4u30 na het indienen van de aanvraag aan het loket van de FOD Buitenlandse Zaken - Koloniënstraat, Brussel) - 32 of 64 blz. 

NIET VAN TOEPASSING OP REISDOCUMENT VOOR VREEMDELING INGESCHREVEN IN DE GEMEENTE DIE GENIET VAN EEN VERBLIJFSRECHT VOOR ONBEPAALDE DUUR
 
 8.3.1. Minderjarige
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, in voorkomend geval aangevuld met een consulaire taks, verhoogd met 0,00 euro belasting. 
8.3.2. Meerderjarige
  • Kostprijs zoals deze werd vastgesteld door de bevoegde overheid, in voorkomend geval aangevuld met een consulaire taks, verhoogd met 10,00 euro belasting. 
 
Als het door de aanvrager van het document te betalen bedrag, na indexering van de kostprijs vastgesteld door de bevoegde overheid, een bedrag is dat niet eindigt op een halve euro na de komma, wordt de belasting in die mate aangepast dat de totale kostprijs afgerond wordt op de hogere halve euro of de volgende eenheid. 

Vrijstellingen

Artikel 4
Zijn van de belasting vrijgesteld: de administratieve stukken die krachtens een wet, een decreet, een koninklijk besluit of een andere overheidsbeslissing kosteloos door het gemeentebestuur worden afgegeven. 

Wijze van invordering

Artikel 5
De belasting moet bij de aanvraag van het document contant of elektronisch betaald worden, tegen afgifte van een betalingsbewijs. 

Bij gebreke aan betaling, wordt de belasting een kohierbelasting. 

Geschillen en bezwaren

Artikel 6
De belastingplichtige of zijn vertegenwoordiger kan bezwaar indienen tegen deze belasting bij het college van burgemeester en schepenen. 

Dit moet gebeuren binnen een termijn van drie maanden te rekenen vanaf de datum van de contante inning.

Het bezwaarschrift moet schriftelijk ingediend worden en ondertekend zijn door de belastingschuldige of zijn vertegenwoordiger en gemotiveerd zijn. Het moet de naam, de hoedanigheid en het adres of de zetel van de belastingplichtige vermelden. Het moet ook het voorwerp van het bezwaarschrift en een opgave van de feiten en de middelen vermelden. 

Bezwaarschriften kunnen ook via e-mail, of online via www.deinze.be, voor zover in deze mogelijkheid wordt voorzien, en binnen de termijnen en onder de voorwaarden vermeld in het voorgaand lid. De contactgegevens voor het indienen van een bezwaar via e-mail zijn: gemeentebelastingen@deinze.be

Verwijzingsregel

Artikel 7
Zonder afbreuk te doen aan de bepalingen van het decreet van 30 mei 2008, zijn van overeenkomstige toepassing op deze belasting :

  • de bepalingen van titel VII, hoofdstuk 1, 3, 4, 6, 7 en 8 van het Wetboek van de inkomstenbelastingen 1992, voor zover deze niet specifiek de belastingen op de inkomsten betreffen;
  • Het Wetboek van de minnelijke en gedwongen invordering van fiscale en niet-fiscale schuldvorderingen van 13 april 2019, met uitzondering van artikel 43 tot en met 48.
Publieke stemming
Aanwezig: Tess Minnens, Jan Vermeulen, Johan Cornelis, Rutger De Reu, Conny De Spiegelaere, Bruno Dhaenens, Bart Van Thuyne, Filip Vervaeke, Sofie D'hondt, Nathalie Lambrecht, Marleen Vanlerberghe, Annick Verstraete, Eric Van Huffel, Marc De Schrijver, Annie Mervillie, Freija Dhondt, Paul Soetaert, Hans Martens, Gunnar Claeys, Stephanie Debeurme, Matthias Neirynck, Olaf Evrard, Nadia Sucaet, Jan Pauwels, Bart Vermaercke, Alexander Adams, Carline De Paepe, Kristof Van den Berghe, Peter De Maertelaere, Peter Parmentier, Els Baart, Sylvie Claeys, Stefanie De Vlieger
Voorstanders: Tess Minnens, Jan Vermeulen, Johan Cornelis, Rutger De Reu, Conny De Spiegelaere, Bruno Dhaenens, Bart Van Thuyne, Filip Vervaeke, Sofie D'hondt, Nathalie Lambrecht, Marleen Vanlerberghe, Annick Verstraete, Eric Van Huffel, Marc De Schrijver, Annie Mervillie, Freija Dhondt, Paul Soetaert, Hans Martens, Gunnar Claeys, Stephanie Debeurme, Matthias Neirynck, Olaf Evrard, Sören Van de Moortele, Nadia Sucaet, Jan Pauwels, Bart Vermaercke, Alexander Adams, Carline De Paepe, Kristof Van den Berghe, Peter De Maertelaere, Peter Parmentier, Els Baart, Sylvie Claeys
Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
Besluit

Artikel 1
Voor de aanslagjaren 2024 tot en met 2025 wordt een contantbelasting geheven op de afgifte van administratieve documenten afgeleverd door de dienst burgerzaken. Deze belasting komt bovenop de kostprijs en, in voorkomend geval, de consulaire taks zoals vastgesteld door de bevoegde overheid. 

Artikel 2
Deze belasting treedt in werking op 1 februari 2024.

Artikel 4
Het gemeenteraadsbesluit van 27 januari 2022 over het belastingreglement op afgifte van administratieve documenten, afgeleverd door de dienst burgerzaken wordt opgeheven vanaf 1 februari 2024 en vervangen door dit besluit.

Artikel 5
Een kopie van dit besluit wordt aan de financieel directeur bezorgd en aan de betrokken dienst belast met de toepassing van dit reglement.

Artikel 6
Dit besluit en de inhoud ervan wordt bekendgemaakt op de webtoepassing van de stad. De toezichthoudende overheid wordt op de hoogte gebracht van de bekendmaking (artikel 286 § 1 en artikel 287 en artikel 330 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017).