Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikelen 56 en 57 over de bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens en latere wijzigingen.
Het decreet van 4 april 2014 houdende de uitwisseling van informatie over een inname van het openbaar domein in het Vlaamse Gewest en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie op het wegverkeer en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 16 september 2019 tot wijziging van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto’s, hun aanhangwagens, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen en het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het besluit van de Vlaamse regering van 9 december 2016 houdende de uitvoering van het decreet van 4 april 2014 houdende de uitwisseling van informatie over een inname van het openbaar domein in het Vlaamse Gewest.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 van de Vlaamse minister van Mobiliteit, Sociale Economie en Gelijke Kansen.
De algemene zonale politieverordening Deinze/Zulte/Lievegem – gemeenteraad Deinze van 20/02/2020.
Het e-mailverkeer van de zaakvoerder adres Graaf Van Hoornestraat 11 met onderwerp: Re: oplossing parkeerprobleem Partyshop.
De dienst mobiliteit adviseert dat parkeren op de parkeerstrook gelegen naast de rijbaan veiliger is voor fietsers dan wagens kops te laten parkeren op de private verharding voor de winkel. Achterwaarts wegrijden zorgt voor onveilige situaties met fietsers op het fietspad.
Bredere of meerdere toegangen naar het begrensd stuk grond zijn niet goed voor de verkeersveiligheid (onderstaand). Het is veiliger om één duidelijke toegang naar een perceel te hebben. Bron: AWV.
Invoer van een stilstaan- en parkeerverbod t.h.v. Graaf Van Hoornestraat 11.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de verkeersborden E3 (opwaartse pijl = begin reglementering en neerwaartse pijl = einde reglementering).
Bovenstaande verkeersmaatregel is voor een beperkte tijd per tijdelijke politieverordening op het verkeer te bestendigen. Deze verkeersmaatregel is voor te leggen aan de Gemeenteraad voor definitieve goedkeuring en bestendiging van de maatregel per aanvullend politiereglement op het verkeer.
Artikel 2
Naast het overmaken aan de Vlaamse Overheid wordt tevens een afschrift van dit besluit gestuurd naar:
• De griffie van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Gent.
• De griffie van de Politierechtbank te Gent.
• De lokale politie, directie operaties, afdeling verkeer.
• De provincie Oost-Vlaanderen.
Artikel 3
Dit besluit en de inhoud ervan wordt bekendgemaakt op de webtoepassing van de stad. De toezichthoudende overheid wordt op de hoogte gebracht van de bekendmaking (artikel 286 § 1 en artikel 287 en artikel 330 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017).