Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikelen 40 en 41 over de bevoegdheden van de gemeenteraad.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie op het wegverkeer en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 betreffende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald en latere wijzigingen.
Het besluit van de Vlaamse regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens en latere wijzigingen.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 van de Vlaamse minister van mobiliteit, sociale economie en gelijke kansen.
Het standaardbestek 250 voor de wegenbouw, hoofdstuk X.
Het algemeen politiereglement Deinze-Zulte-Lievegem goedgekeurd 20 februari 2020.
Het punt 30 van de verkeerscommissie van 5 oktober 2020 m.b.t. de vraag op Vaart Linkeroever ook 50 km/u in te voeren richting Nevele.
Het punt 10 van de verkeerscommissie van 30 november 2020 m.b.t. het voorzien van een asverschuiving te Vaart Linkeroever nabij begin bebouwde kom.
Het signalisatieplan Vaart Linkeroever, opgemaakt door de dienst mobiliteit op 17 februari 2021.
Foto voorbeeld van de te realiseren wegversmalling (asverschuiving) ter hoogte van Vaart Linkeroever nummers 44 – 48.
Gunstig advies van de verkeerscommissie (5 oktober 2020) om op Vaart Linkeroever ook 50 km/u in te voeren richting Nevele.
Gunstig advies van de verkeerscommissie (30 november 2020) om een asverschuiving te voorzien te Vaart Linkeroever nabij begin bebouwde kom.
Artikel 1
Invoer van een voorrangsregeling door middel van een wegversmalling (foto voorbeeld als bijlage) ter hoogte van Vaart Linkeroever nummers 44 – 48 waarbij het verkeer komende uit de richting van Nevele gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de richting komen van de Krommebrug.
Deze verkeersmaatregel wordt ter hoogte van de wegversmalling ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de hierna vermelde verkeerssignalisatie
Artikel 2
Invoer van twee rijbaankussens ter hoogte van de fietsoversteek gelegen nabij de Meulebroeckstraat. Dit conform het signalisatieplan Vaart Linkeroever, opgemaakt door de dienst mobiliteit op 17 februari 2021.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de volgende verkeerssignalisatie in de beide richtingen:
Artikel 3
Invoer van een snelheidsbeperking van 50 km/uur te Vaart Linkeroever in de richting van de twee rijbaankussens ter hoogte van de fietsoversteek dat gelegen is nabij de Meulebroeckstraat.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de volgende verkeerssignalisatie:
De verkeersborden worden geplaatst conform het signalisatieplan Vaart Linkeroever, opgemaakt door de dienst mobiliteit op 17 februari 2021.
Artikel 4
Invoer van een snelheidsbeperking van 50 km/uur te Vaart Linkeroever in de beide richtingen vanaf de grens bebouwde kom tot en met Vaart Linkeroever nr. 56.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis van de weggebruikers gebracht door het plaatsen van de volgende verkeerssignalisatie:
De verkeersborden worden geplaatst conform het signalisatieplan Vaart Linkeroever, opgemaakt door de dienst mobiliteit op 17 februari 2021.
Artikel 5
Naast het overmaken aan de Vlaamse Overheid wordt tevens een afschrift van dit besluit gestuurd naar:
Artikel 6
Dit besluit en de inhoud ervan wordt bekendgemaakt op de webtoepassing van de stad. De toezichthoudende overheid wordt op de hoogte gebracht van de bekendmaking (artikel 286 § 1 en artikel 287 en artikel 330 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017).