Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikelen 40 en 41 over de bevoegdheden van de gemeenteraad.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie op het wegverkeer en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 betreffende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald en latere wijzigingen.
Het besluit van de Vlaamse regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens en latere wijzigingen.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 van de Vlaamse minister van mobiliteit, sociale economie en gelijke kansen.
Het standaardbestek 250 voor de wegenbouw, hoofdstuk X.
Het algemeen politiereglement Deinze-Zulte-Lievegem goedgekeurd 20 februari 2020.
De petitie bewoner Kerrebroek.
Het gecoördineerd aanvullend verkeersreglement snelheidsregimes (30/50/70) van 28 mei 2020.
Voor de vlotte doorgang van het verkeer en de veiligheid van de weggebruikers dringen zich bijzondere maatregelen op.
Deze beslissing valt niet onder de visumplicht en heeft geen financiële gevolgen.
Artikel 1
De bebouwde kom wordt afgebakend op volgende plaatsen:
Deelgemeente Deinze en Petegem:
Deelgemeente Zeveren:
Deelgemeente Vinkt:
Deelgemeente Meigem:
Deelgemeente Bachte Maria Leerne en Sint Martens Leerne:
Deelgemeente Astene:
Deelgemeente Gottem:
Deelgemeente Grammene:
Deelgemeente Wontergem:
Deelgemeente Vosselare:
Deelgemeente Landegem:
Deelgemeente Nevele:
Deelgemeente Merendree:
Deelgemeente Hansbeke:
Deelgemeente Poesele:
Bovenstaande verkeersmaatregel wordt aangeduid middels de borden F1a (begin) en F3a (einde).
Artikel 2
Er wordt een zonale snelheidsbeperking ingevoerd tot 50 km/u in volgende straten: