Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, artikelen 40 en 41 over de bevoegdheden van de gemeenteraad.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie op het wegverkeer en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 betreffende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald en latere wijzigingen.
Het besluit van de Vlaamse regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
Het gemeentedecreet van 15 juli 2005 en latere wijzigingen.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens en latere wijzigingen.
De ministeriële omzendbrief van 24 april 2003 betreffende het voorbehouden van parkeerplaatsen voor personen met een handicap.
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009 van de Vlaamse minister van mobiliteit, sociale economie en gelijke kansen.
Het standaardbestek 250 voor de wegenbouw, hoofdstuk X.
Het algemeen politiereglement Deinze-Zulte-Lievegem goedgekeurd 20 februari 2020.
het e-mailverkeer van 18 mei 2021 m.b.t. invoer tonnageverbod Kerrebroek.
Voor de veiligheid van de weggebruikers en de verkeersleefbaarheid dringen zich bijkomende verkeersmaatregelen op.
Artikel 1
Invoer van een zonaal tonnageverbod van 3,5 ton uitgezonderd plaatselijk verkeer in de Nieuwe Kerkstraat met het kruispunt Spoelstraat, in Kerrebroek met het kruispunt Berg, in Kerrebroek met het kruispunt Graaf van Hoornestraat en in de Meigemstraat met het kruispunt Kerrebroek.
Deze verkeersmaatregel wordt ter kennis gebracht van de weggebruikers door het plaatsen van het zonaal verkeersbord ZC21 T ‘+3,5t’ met opschrift ‘uitgezonderd plaatselijk verkeer’, bij het binnenrijden van de zone. En door het plaatsen van het zonaal verkeersbord ZC21 T/ ‘+3,5t’ met opschrift ‘uitgezonderd plaatselijk verkeer’ bij het uitrijden van de zone.
Bijkomend wordt in de Graaf van Hoornestraat t.h.v. het kruispunt met Kerrebroek een bord C31b (= pijl verbod naar rechts af te slaan) geplaatst met een blauw onderbord type GVIIa ‘+3,5t’ en een blauw onderbord type GIV met opschrift ‘uitgezonderd plaatselijk verkeer’.
Artikel 2
De verkeersmaatregel uit artikel 1 wordt vervolgens op afstand ter kennis gebracht van de weggebruikers door het plaatsen van een zonaal verkeersbord C21 T ‘+3,5t’, met opschrift ‘uitgezonderd plaatselijk verkeer’ en een blauw onderbord type GIa. Zodat de weggebruiker de mogelijkheid heeft om een alternatieve reisweg te kiezen.
Deze signalisatie wordt geplaatst:
Artikel 3
Naast het overmaken aan de Vlaamse Overheid wordt tevens een afschrift van dit besluit gestuurd naar:
Artikel 4
Dit besluit en de inhoud ervan wordt bekendgemaakt op de webtoepassing van de stad. De toezichthoudende overheid wordt op de hoogte gebracht van de bekendmaking (artikel 286 § 1 en artikel 287 en artikel 330 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017).