Het besluit van de Vlaamse Regering van 7 december 2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositie van de secretaris en ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn artikel 5, §2,2°
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 20 januari 2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van de lokale en provinciale besturen.
De beslissing van de gemeenteraad van 24 januari 2019 waarbij de gemeenteraad de goedkeuring van de rechtspositieregeling, het organogram, de personeelsformatie en het arbeidsreglement gedelegeerd heeft naar het college van burgemeester en schepenen.
De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 16 juli 2019 en latere wijzigingen waarbij de rechtspositieregeling voor het gemeentepersoneel werd vastgesteld.
Het advies van het managementteam van 17 augustus 2023.
Het voorstel van protocol nr. 55 van het bijzonder onderhandelingscomité van 7 september 2023.
Bij de organisatie van sommige selectieprocedures worden soms heel veel kandidaturen ingediend. Veel van die kandidaturen zijn ofwel onvoldoende gemotiveerd ofwel worden niet alle gevraagde documenten toegevoegd aan die kandidatuur. Om hieraan een oplossing te bieden wordt voorgesteld om een bijkomende selectietechniek, zijnde een CV-screening, als keuzemogelijkheid op te nemen in het examenprogramma.
Momenteel geldt de verplichting om, bij de organisatie van selectieprocedures, een extern jurylid op te nemen in de selectiecommissie. Sinds de inwerkingtreding van de nieuwe rechtspositieregeling kan van deze verplichting afgestapt worden. Om de selectieprocedures vlotter te laten verlopen wordt voorgesteld om deze verplichting te schrappen.
Om de selectieprocedures vlotter te laten verlopen wordt voorgesteld om deze verplichting te schrappen.
Het is met het oog op het organiseren van diverse selectieprocedures noodzakelijk de aanwervings- en bevorderingsvoorwaarden, de voorwaarden voor interne en externe personeelsmobiliteit, het selectieprogramma en de selectiecommissies vast te stellen.
Artikel 1
In de goedgekeurde rechtspositieregeling voor het gemeentepersoneel van 16 juli 2019 en latere wijzigingen worden volgende wijzigingen aangebracht:
In "Titel II, Hoofdstuk II, Afdeling III. De aanwervingsprocedure" wordt
Artikel 2
In de goedgekeurde rechtspositieregeling voor het gemeentepersoneel van 16 juli 2019 en latere wijzigingen worden volgende wijzigingen aangebracht:
In "Titel II, Hoofdstuk III, Afdeling I. Algemene regels voor de selecties" wordt
Artikel 3
In de goedgekeurde rechtspositieregeling voor het gemeentepersoneel van 16 juli 2019 en latere wijzigingen worden in bijlage IV. “Specifieke aanwervings- en bevorderingsvoorwaarden, voorwaarden interne en externe personeelsmobiliteit, selectieprogramma, selectiecommissie” de aanwervingsvoorwaarden, de bevorderingsvoorwaarden, de voorwaarden voor interne en externe personeelsmobiliteit, het selectieprogramma en de selectiecommissie voor de functies van